BAB 10

Sementara menunggu Akeel membeli makanan diluar Aira cepat keluar dari bilik air untuk mengambil pakainya. Dia terlupa untuk membawa sekali pakainnya seperti yang sering dilakukannya.

‘aish baik aku cepat ambil baju sebelum Akeel balik ni. Kalau dia balik nanti habislah aku!’ Bisiknya dalam hati cemas.

Belumpun sempat dia mengambil bajunya, kelihatan Akel telah muncul di hadapannya sambil memegang bungkusan makanan mereka sambil tersenyum. Membuatkan Aira terkocoh-kocoh hendak mengambil bajunya dan membuatkan dia terjatuh terkena bucu katil. Lalu Akeel segera menghampiri untuk menolongnya. Tetapi di tepis perlahan oleh Aira, segera Aira mengutip bajunya yang bertaburan akibat kecuaiannya tadi. Kelihatan Aira begitu seksi dengan pemakaian tuala yang singkat separas paha membuatkan naluri lelaki Akeel berkocak hebat. Lebih-lebih lagi apabila Aira sedang menunduk mengutip bajunya yang bertaburan.

‘eh Aira, you lupa something’ kata Akeel cepat sebelum Aira pantas masuk ke bilik air.

Aira berpaling ‘ apa dia?’

‘ Ni..you lupa anak-anak you’ katanya sambil tergelak nakal.

Lantas Aira merentap kasar dan memberikan jelingan yang tajam. Tanda tidak suka dengan apa yang terjadi.

Akeel cuba berpura-pura membaca majalah yang terpamer kemas di depan mejanya. Tetapi dia tahu di dalam hatinya berkocak hebat dengan situasi yang baru di alaminya tadi. ‘phew..nasib baik esok adalah masa untuk balik ke Malaysia. Kalau lama-lama kat sini takut lain pula yang jadi’. Bisik hati kecilnya.

Aira keluar dengan muka yang selamba untuk menutup malu dengan kejadian yang baru menimpanya tadi. ‘Mana makanan yang you beli tadi?’ soalnya.

‘Tu kat atas meja, ha jangan lupa amik kopi yang i beli tu sekali. Jangan lupa macam tadi sudahlah’ Usik Akeel pada Aira.

Aira hanya diam tidak memberikan reaksi, dia tahu kalau dia melayan karenah Akeel pasti usikannya itu tidak akan habis. Tanpa melengahkan masa laju dia mengambil bungukusan makanan untuknya berserta air kopi yang dibeli Akeel. Tanpa banyak soal dia mula menjamah makanan masih panas terhidang di depannya.