BAB 7

Di taman…

Tina duduk bersebelahan dengan Mal, dan hanya tersenyum apabila mendengar keluhan yang keluar dari mulut Mal itu, hmm…rasanya dia boleh menduga apa yang berada difikiran Mal tika ini.

‘Hmmm…..ini mesti Qis buat hal ni. Alahai Qis…Qis…Qis… kesian betullah kau ni. Memang tak reti menilai agaknya dia ni, aku kenal sangat dengan kau Qis. Tindakan kau amat mudah untukku duga, lemah macam selalu!. Inikah yang kau katakan yang kau akan memenangi permainan ini? Ah..... untuk memerangi aku sudah tentu yang akan kalah itu kau!, aku terlalu banyak strategi dan rancangan Qis. Kau tak sedar pun akan apa yang aku rancangkan, dan kau sememangnya bukan lawan aku!. Dan tengoklah sekarang, Mal sedih pun kerana kau, hmm…… jadi tak susah untuk aku cuba mendapatkan Mal, thank you very much la Qis kerana beri aku kesempatan ni. Hurm…..bout Akil pula, senang saja aku nak uruskan. Goda aje dah memandai, ah….. jika dia banyak bertanyakan soalan tentang aku dan Mal senang aja aku nak uruskan. Goda sikit dah cair, so tak susah untuk aku meneruskan agenda yang telah aku aku aturkan. Getus Tina dalam hati sambil tersenyum manja ke arah Mal.

‘You buat apa kat sini dorang-sorang?, tak temankan Qis kat bilik ke?...hai..kesian Qis boring sorang-sorang dalam bilik’, kata Tina memulakan perbualannya dengan Mal.

Sambil tersenyum pahit Mal menjawab ‘ I saja nak ambil angin kat taman ni, kadang-kadang bagus juga ambil angin ni. Boleh tenangkan hati, boleh hindarkan stress. Tak gitu Tina??’

‘Alahai….bunyinya macam orang frust je?, Sebab Qis ke?. Let me guess…dia buat hal lagi kan?’ balas Tina sambil mengelus-ngelus tangan Mal dengan jarinya yang runcing itu.

‘Frust?, haha entahlah I pun tak tahu Tina. By the way u pula buat apa kat sini?, tak temankan Akil kat bilik ke? Kesian dia sorang- sorang kat bilik’ . Jawab Mal, saja mahu menyakitkan hati Tina.

‘uh…. aku paling tak suka orang tanya tentang hal peribadi aku!, apatah lagi tentang Qis. Aku sanggup buat apa sahaja untuk membahagiakannya, jika dengan membenci Tina dan menjauhi Tina boleh membuatkan Qis menyayangi aku, apa salahnya aku menurut katanya?. Argghh…tapi masih adakah ruang untukku di hatinya”. Kata Mal di dalam hati.

‘Alah..u ni Mal bunyi macam menghalau I je?, I dah mintak izin Akil la teman u kat luar ni. I tengok u macam ada masalah je….sebab tu I teman u kat sini. Don’t worry la I takkan buat suami I marah, tak macam sesetengah orang tu.’ Bidas Tina.

‘Oh..yeke?, I tak tahu pula”,

‘Macam ni lah, I tahu u tak nak mengaku yang hubungan u dengan Qis tak stabil. Apa kata I tolong u nak?’ Kata Tina dengan senyuman yang penuh tersirat dan penuh makna.

‘Hmm…Mal ni diam je…..haha aku rasa jerat aku dah mengena ni. Mesti Mal setuju nak aku tolong dia. Hahaha tolong? Yeke?. Uh…hanya aku yang tahu.’ fikir Tina apabila melihatkan reaksi Mal yang hanya diam sedari tadi.

‘hmm…Tina, Tina, Tina….aku tahu sangat apa agenda kau Tina. Well apa salahnya menggunakan kau kan?, asalkan Qis mahu aku sudah. Tentang rancangan kau itu. Aku pasti bukan kau mahu tolong, tapi sebaliknya la Tina. Alahai Tina… macamlah aku tak kenal kau Tina…..tapi ni aku la Mal, Mal tak akan sekali-kali termakan dengan jerat perempuan. Haha kalau tak, takkanlah aku Mal dikenali dengan lelaki kasanova dulu?, hmm….mungkin sebab itu Qis sukar mahu menerimaku dulu, Tak apa. belum cuba belum tahukan?. Hehehe…..aku nak tengok sejauh mana kau mampu bertahan untuk menidakkan perasaan kau terhadapku Qis. Aku yakin yang kau akan merasa apa yang hatiku sedang rasakan tika ini Qis, yang pasti hatiku hanya milikmu Qis, today,tomorrow and forever.

‘hmm…bagus juga tu. Boleh bagi tahu I macamana u nak tolong i?’ soal Mal , dengan riak wajah yang bersahaja.

Sambil tersenyum manja Tina menjawab, ‘ alah u ni…takkan tak dapat teka kot?, Kita pura-puralah kita ada something depan Qis. Tentang Akil tu…u tak perlu bimbanglah. Dia akan sokong kita punyalah. Iyalah dia kan rasa bersalah dekat Qis remember?, mesti dia nak Qis pun rasa kebahagiaan macam yang Akil rasa dengan I. So mesti dia support rancangan kita la Mal. U know what I mean kan?’

‘If u dah cakap macam tu, ok juga tu. Bila nak start?, esok? ‘ tanyanya sambil mengangkatkan kening dan tersenyum lalu terserlahlah lesung pipitnya yang merupakan aset berharga Mal itu. Senyumannya itulah yang bisa mencairkan dan menjadi igauan mana-mana wanita.

‘Arggh…Mal. Sungguh aku..…arghh….aku amat menyukai kau Mal. Senyuman kau…mampu membuatkan aku bahagia. Alangkah bahagianya aku jika Akil juga mampu membuatkan aku begini?, Arggh..aku nanar dengan panahan matamu Mal. Mengapalah si Qis yang hingusan itu juga yang kau tergila-gilakan?. Arghh..semakin aku membenci kau Qis, dengan sepenuh hati aku ni. Benci ini hanya untuk kau!!!!!!!!!!, akan ku pastikan kau merasa apa yang pernah aku rasakan dulu. Bicara Tina di dalam hati apabila melihat senyuman Mal itu tadi.’