BAB 10

Kelihatan sebuah kedai berjenama yang penuh sarat dengan manusia, dek kerana kedai itu membuat harga diskaun hingga dari 60 hinggalah ke 70%. Tak heranlah kedai itu dipenuhi dengan manusia yang rata-ratanya adalah kaum wanita. Qis memasuki kedai tersebut.

Sedang Qis membelek-belek baju, kelihatan sepasang baju dress berwarna ungu menarik perhatiannya. Qis kini sudah dapat jalan penyelesaiannya untuk membaiki hubungannya dengan Mal, dan segalanya bermula dengan sepasang dress bewarna ungu. Semakin lebar senyuman Qis apabila memikirkan rancangan yang bermain di fikirannya kini. Sungguh dia tak ingin lagi tewas di tangan Tina dan menjadi bahan sendaannya, lagi pula dia mengaku kini jauh di sudut hatinya terdapat suatu perasaan halus yang membahagiakan, dan perasaan itu datangnya dari insan yang bernama Mal.

Di rumah, Mal resah menunggu Qis. Jarum sudah menunjukkan pukul 12 am, kelibat Qis masih tak kelihatan. Mal resah.

‘mana Qis ni?, dah pukul 12 pun tak balik-balik lagi ke?. Jangan-jangan ada perkara buruk berlaku tak?. Selalunya Qis tak pernah balik lewat sampai macam ni sekali. Qis cepatlah balik sayang, I risau ni…please…I wont hurt u anymore…I love u…’ kata Mal dalam hati.

Tak lama kemudian pintu bilik dibuka dari luar, terjengul wajah Qis yang kepenatan. Qis memasuki kamar tidur mereka sambil meletakkan beberapa barang yang dibelinya di pavilion tadi dan berlalu pergi ke tandas untuk membersihkan diri.

‘Qis kenapa u balik lambat?, u buat apa lama-lama tadi sampai pukul 12 baru balik?’. Soal Mal selepas Qis keluar dari bilik air.

Sambil tersenyum penat Qis menjawab ‘ sorry I tak perasan masa tadi, I tengok cerita Transformer tadi, pastu I pergilah beli barang-barang jap. Banyak I beli tau, tadi ada banyak sale.”

Mal hanya tersenyum mendengar penjelasan Qis, terus rasa amarahnya hilang apabila melihat wajah Qis yang cantik itu walaupun tanpa secalit mekap. Ditambahkan lagi dengan wangian badan Qis serta rambut Qis yang basah setelah mandi itu, menyerlah lagi kecantikan Qis. Malah dress ungu berbentuk V di dada, menyerlahkan lagi keseksiannya seta lekuk tubuh Qis yang menggoda. Sememangya penampilan Qis malam ini cukup membuatkan Mal resah. Pakaian yang dipakai oleh Qis malam ini bisa menggoncang mana-mana naluri lelaki apabila melihatnya. Mal hanya diam dan memerhati segala tindak tanduk Qis.

Selepas Qis habis menyikat rambutnya, dia berjalan perlahan menuju Mal. Perlahan-lahan Qis memeluk pinggang Mal dari belakang sambil berbisik halus ‘ Mal…im sorry ya Mal..please forgive me.. I tahu I banyak buat salah kat u. U tortured my feeling today, please forgive me…’ bisik Qis sambil mengucup lembut belakang Mal.

Mal terpana dengan tindakan Qis, tak pernah lagi Qis berkelakukan begini sejak dia hilang ingatan. ‘Ahh…aku bermimpi ke ni?, sememangnya reaksi Qis hari ini cukup membuatku gembira, dengan wajah Qis yang cemburu ditambahkan lagi dengan pujukan Qis sekarang. Bisa membuatkan aku manusia yang paling bahagia di dunia.’ fikir Mal dalam diam.

‘Shhh…it’s ok Qis. I pun salah today, I tak pedulikan u hari ni kan?. Sorry dear’ Balas Mal dalam nada yang romantik dan perlahan sambil merangkul erat tubuh Qis yang gebu itu.

Qis hanya tersenyum dengan reaksi yang di beri Mal. ‘ hehe…..senang juga ek nak pujuk Mal ni. Hmm…goda sikit dah cair…hehe patutlah Tina selalu berjaya control Akil tu. Agaknya lelaki memang tak tahan digoda kot?’ fikir Qis dalam hati.

‘Kenapa u senyum je?’ soal Mal dengan wajah yang curiga.

‘saje…senyum kan sedekah…tak salahkan nak senyum dengan husband sendiri?’ balas Qis manja.

‘hmm…memang tak salahlah dear, tapi u senyum tu..macam nak goda I je?’ saja Mal menjawab begitu untuk melihat reaksi Qis

Qis tersenyum lagi’ kalau I goda pun tak salahkan?, u kan husband I’ jawab Qis sambil tangannya dilingkarkan di leher Mal.

‘Hmm….ok…u ok ke hari ni Qis?, apa I buat sampai u cakap macam ni?. Am I dreaming dear?’ bisik Mal di telinga Qis mesra.

‘Mimpi?, u’re not dreamingla dear’ balas Qis sambil tersenyum menggoda.

Mal makin tak keruan dengan jawapan yang diberi Qis. Lantas dia mengeratkan lagi rangkulannya dan mendekatkan bibirnya ke wajah Qis. Kelihatan Qis seperti tidak menolak akan apa yang ingin dilakukannya, lantas bibir Qis dicumbui, dapat dirasai bibir Qis yang basah dan sedikit sejuk, Mal semakin terpana apabila perlakuanya itu dibalas oleh Qis, sungguh malam ini dia terasa amat bahagia. Terlalu bahagia dengan yang berlaku saat ini. Lalu pelukan dieratkan lagi, tak mahu melepaskan Qis dari pelukannya.

Mal mula mencumbui sekitar wajah Qis dan leher Qis yang putih gebu itu. Apabila tangannya mahu mula menolak perlahan tali halus di bahu Qis, perlahan Qis menahan tangannya dari menolak tali halus pada bahunya.

‘Opss…sorry my dear….we can’t continue anymore…tu sebagai denda u hari ini sabab tak pedulikan I. U tortured my feeling today remember?, I nak u rasa pula apa yang I rasa.’ Balas Qis sambil mengenyitkan matanya kepada Mal dan berlalu ke katil untuk tidur.

‘Oh…okay….but…I already said sorry dear..., please forgive me..’ balas Mal penuh mengaharap.

‘Dahlah Mal, I penatlah. Nak tidur. I rasa mengantukla dear, night night’. Balas Qis acuh tak acuh dan dia hanya memejamkan matanya sambil tersenyum melihatkan reaksi wajah Mal yang Terkulat-kulat itu.

‘Haha…padan muka!, siapa suruh buat aku sakit hati hari ini. Hehe..ingat aku pun tak pandai dera orang ke?.’ Getus Qis dalam hati.

‘Alamak pandai pula Qis ni nak dera aku, pandai pula dia main tarik tali dengan aku ya. Takpe I can wait, lagipun ni satu perkembangan baik ni. Thanks to you Tina, Qis akhirnya sedar yang dia hanya untuk I. ‘ Tapi jauh di sudut hatinya dia berasa sedikit kesal dengan tindakannya pagi tadi. Terlepas peluangnya untuk bersama dengan Qis.

BAB 11

‘Morning dear, baru bangun?. ‘ Sapa Mal kepada Qis

‘Taklah dah lama bangun dah ni’ balas Qis

‘ish dia ni, dah nampak baru bangun mestilah baru bangun takkan dah lama bangun pula kot?’ katanya dalam hati.

‘Eeee…u ni, I Tanya betul-betul dia main-main pula eyh. U nampak cute la bila u bagun pagi macam ini’. Kata Mal

‘Cute eyh?, baru today I nampak cute ke?. Hmm…macam ada apa-apa je ni. Mesti ada udang di sebalik mee ni. Selalunya lelaki kalau puji perempuan mesti ada benda yang dorang nak. U tak rasa macam tu ke?’ Jawab Qis sambil tersenyum sinis ke arah Mal.

‘ Dear…janganlah fikir macam tu ya, I puji ikhlas la dear. Lagipun u nampak makin cantik, lagi-lagi dress yang u pakai ni. U look absolutely hot la dear.’ Kata Mal sambil mencium pipi Qis.

Qis menolak muka Mal yang mahu mencium pipinya sambil mencemikkan bibirnya. ‘ Eleh…kan I dah kata, lelaki kalau puji mesti nak something. I nak mandi dululah, malas nak layan u. Kang kalau I layan u terlepas subuh pula nanti. ‘ Ujar QIS

Mal hanya tersengeh simpul dengan jawapan Qis.

‘Hai….Mal…happy nampak today?, ada apa-apa ke?’ soal Tina kepada Mal di meja makan.

Mal sambil tersenyum lebar menjawab ’ yeah im so happy today. Thank for your help Tina, u buatkan hari semalam I happy. Hingga I tak boleh ucapkan dengan kata-kata, how happy I am.’

Tina terperasan sendiri dengan kata-kata yang di ucapkan oleh Mal, sangkanya Mal tergoda dengan layanan dan perhatian yang di berikannya semalam. Belumpum sempat Tina menguntumkan sebuah senyuman, serta merta senyumannya mati apabila terlihat kesan merah di leher Qis. Tahulah dia semalam bahawa Mal dan Qis sudah berbaik semula.

‘Arghhhhhhhh…tak boleh jadi ni!, macamana dorang boleh baik macam tu je?. Bukankah semalam Mal tu marah?, bukan si Qis tu asyik tak senang duduk je semalam?. Arggh…lain yang aku rancangkan, lain pula yang jadi!. Jahanam kau Qis, aku tak sangka kau boleh pujuk Mal dalam sekelip mata je!. Aku benci kau Qis!’ Kutuk Tina dalam hati sambil matanya tak berkelip memandang Qis.

‘Morning Tina, kenapa makan sikit jer u?. Rindu Akil ke?. Alah u ni Akil kan pergi 1 hari je jumpa kawan dia dekat JB tu. Takkanlah sebab rindu, u makan sikit je?. Ke ada sebab lain buat u tak selera?’ Soal Qis acuh tak acuh sambil tersenyum simpul kepadanya untuk menyakitkan hati Tina. Qis tahu bahawa Tina sedari tadi melihat lehernya, sengaja dia tidak mahu menutup kesan ciuman Mal semalam. Ikutkan hatinya mahu saja dia menutup kesan itu kerana malu. Tetapi kerana sakitnya hati mengenangkan Tina semalam yang menggoda Mal, lantas dia sengaja membiarkan kesan itu lehernya.

‘Ermm….tak adalah, I nak diet je. Takut gemuk’ Jawab Tina acuh tak acuh. Lalu dia beredar dari situ.

‘Arggh…sakit hati aku tengok Qis tu, yang Mal lak dari tadi asyik pandang Qis je tersenyum-senyum tak habis-habis!. Menyampah aku tengok!. Ah….meluatnya aku dengan kau Qis!’ Gumamnya dalam hati sambil menuju ke biliknya.

Qis tersenyum melihat reaksi yang diberikan oleh Tina, tahulah dia bahawa Tina kini sakit hati dengannya. Sungguh memang itu yang di inginkan.

‘Kau buat hari aku tersenyum satu hari ini Tina. Haha gembira aku tengok wajah kau yang terkulat-kulat dengan kemesraan aku dengan Mal tadi. Apa kau ingat aku pun tak reti melawan?. Ni akulah Qis, Qis yang takkan mengaku kalah, Qis yang akan pertahan haknya.’ Kata Qis dalam hati sambil tersenyum puas.