BAB 11

‘Morning dear, baru bangun?. ‘ Sapa Mal kepada Qis

‘Taklah dah lama bangun dah ni’ balas Qis

‘ish dia ni, dah nampak baru bangun mestilah baru bangun takkan dah lama bangun lak kot?’ katanya dalam hati.

‘Eeee…u ni, I Tanya betul-betul dia main-main pula eyh. U nampak cute la bila u bagun pagi macam ini’. Kata Mal

‘Cute eyh?, baru today I nampak cute ke?. Hmm…macam ada apa-apa je ni. Mesti ada udang di sebalik mee ni. Selalunya lelaki kalau puji perempuan mesti ada benda yang dorang nak. U tak rasa macam tu ke?’ Jawab Qis sambil tersenyum sinis ke arah Mal.

‘ Dear…janganlah fikir macam tu ya, I puji ikhlas la dear. Lagipun u nampak makin cantik, lagi-lagi dress yang u pakai ni. U look absolutely hot la dear.’ Kata Mal sambil mencium pipi Qis.

Qis menolak muka Mal yang mahu mencium pipinya sambil mencemikkan bibirnya. ‘ Eleh…kan I dah kata, lelaki kalau puji mesti nak something. I nak mandi dululah, malas nak layan u. Kang kalau I layan u terlepas subuh pula nanti. ‘ Ujar QIS

Mal hanya tersengeh simpul dengan jawapan Qis.

‘Hai….Mal…happy nampak today?, ada apa-apa ke?’ soal Tina kepada Mal di meja makan.

Mal sambil tersenyum lebar menjawab ’ yeah im so happy today. Thx for your help Tina, u buatkan hari semalam I happy. Hingga I tak boleh ucapkan dengan kata-kata how happy I am.’

Tina terperasan sendir dengan kata-kata yang di ucapkan oleh Mal, sangkanya Mal tergoda dengan layanan dan perhatian yang di berikannya semalam. Belumpum sempat Tina menguntumkan sebuah senyuman, serta merta senyumannya mati apabila terlihat kesan merah di leher Qis. Tahulah dia semalam bahawa Mal dan Qis sudah berbaik semula.

‘Arghhhhhhhh…tak boleh jadi ni!, macamana dorang boleh baik macam tu je?. Bukankah semalam Mal tu marah?, bukan si Qis tu asyik tak senang duduk je semalam?. Arggh…lain yang aku rancangkan, lain pula yang jadi!. Jahanam kau Qis, aku tak sangka kau boleh pujuk Mal dalam sekelip mata je!. Aku benci kau Qis!’ Kutuk Tina dalam hati sambil matanya tak berkelip memandang Qis.

‘Morning Tina, kenapa makan sikit jet u?. Rindu Akil ke?. Alah u ni Akil kan pergi 1 hari je jumpa kawan dia dekat JB tu. Takkanlah sebab rindu, u makan sikit je?. Ke ada sebab lain buat u tak selera?’ Soal Qis acuh tak acuh sambil tersenyum simpul kepadanya untuk menyakitkan hati Tina. Qis tahu bahawa Tina sedari tadi melihat lehernya, sengaja dia tidak mahu menutup kesan ciuman Mal semalam. Ikutkan hatinya mahu saja dia menutup kesan itu kerana malu. Tetapi kerana sakitnya hati mengenangkan Tina semalam yang menggoda Mal, lantas dia sengaja membiarkan kesan itu lehernya.

‘Ermm….tak adalah, I nak diet je. Takut gemuk’ Jawab Tina acuh tak acuh. Lalu dia beredar dari situ.

‘Arggh…sakit hati aku tengok Qis tu, yang Mal lak dari tadi asyik pandang Qis je tersenyum-senyum tak habis-habis!. Menyampah aku tengok!. Ah….meluatnya aku dengan kau Qis!’ Gumamnya dalam hati sambil menuju ke biliknya.

Qis tersenyum melihat reaksi yang diberikan oleh Tina, tahulah dia bahawa Tina kini sakit hati dengannya. Sungguh memang itu yang di inginkan.

‘Kau buat hari aku tersenyum satu hari ini Tina. Haha gembira aku tengok wajah kau yang terkulat-kulat dengan kemesraan aku dengan Mal tadi. Apa kau ingat aku pun tak reti melawan?. Ni akulah Qis, Qis yang takkan mengaku kalah, Qis yang akan pertahan haknya.’ Kata Qis dalam hati sambil tersenyum puas.


P/S - Sorry 2 zatie & zazz! i dh design ur award. But dr pg smlm x dpt2 nk post. If dh post pn pic tu jd kale kelabu lak...so ktorng akan edit blk la award 4 u both tu...mcmane pun ktorng akan wat juga 4 u both...=)