BAB 19

Perlahan-lahan Mal menarik tanganku untuk berada dalam dakapan. Dia memegang tanganku secara lembut dan meletakkan tanganku dibahunya. Manakala tangannya melingkari pingganku membuatkan kedudukan kami berada begitu dekat. Sehinggakan aku boleh melihat seraut wajahnya yang tampan itu dari dekat.

Alunan muzik melekakan kami menari hingga terbuai dalam dunia yang dicipta oleh kami. Tiba-tiba Qis tersedar akan kelewatan malam yang kian suram. ‘Aku kena tidur sini ke malam ke ni?’ bisik Qis dalam hatinya kerisauan memikirkan tempat tidurnya pada malam ini.

‘Kenapa dear?, I tengok u macam risau je?.’ Soal Mal memecahkan lamunanku.

‘Takde….i Cuma terfikir…..err…kita tidur sini ke malam ke ni?’ soal Qis naif.

‘Yeah..ofcourse dear…why? Soal Mal lembut.

‘Errr…berapa hari kita kat sini?’

‘hmm….itu terpulang pada u lah..kan u kata u nak pergi bulan?, so its up to u la dear nak honeymoon dengan I berapa hari.’ Bisik Mal romantis.

Mendengarkan kata-kata Mal serta-merta bulu romanya meremang. Malah wajahnya yang serba putih telah bertukar warna.

‘Kenapa u senyap je?’ soal Mal sambil memberikan senyuman menggoda.

‘Eh……takde…I nak pergi tandaslah..’ balas Qis panik dan laju meninggalkan Mal keseorangan terpinga-pinga.

‘EH…wait…Qis…u tahu ke tandas kat mana?’ soal Mal, tapi belumpum sempat kata-katanya habis Qis telah terlebih dahulu meninggalkan dia.

Sedang Qis melangkah laju, Qis terbau haruman bunga yang kuat yang datangnya dari sebuah bilik. Perasaan ingin tahu Qis memuncak, lalu dia membuka pintu bilik yang berbau haruman bunga tersebut.

Qis terpegun dengan kecantikan dan keindahan bilik tersebut. Kelihatan lilin-lilin kecil bewarna merah tersusun kemas dengan ayat terukir I love you. Dan kelihatan juga kelopak-kelopak ros putih bercampur merah indah bertaburan diatas katil. Jambakan-jambakan bunga kemas tersusun di keliling bilik tersebut. Bau haruman bunga rosnya menusuk hidungnya.

Tiba-tiba badanku dipeluk dari belakang oleh Mal. Qis kaget, tidak tahu apa yang perlu dibuat tika ini. ‘ kenapa u senyap je ni….?’ Soal Mal sambil merapat wajahnya di muka Qis.

‘Erkkk…takde….i Cuma cari tandas je dari tadi..tapi tak jumpa-jumpa juga’ balas Qis tergagap-gagap.

‘Kenapa u tergagap pula ni dear?, tandas kat situ jelah.’ Balas Mal sambil tergelak kecil.

‘Hmmm….Qis’ panggil Mal sebelum Qis sempat melangkah masuk ke dalam tandas.

‘What?’ balas Qis laju.

‘Takde…I Cuma nak bagitahu u, hari dah lewat pun ni. Baik u mandi sekali. Tak elok kalau mandi lewat sangat. Baju u ada banyak kat dalam almari tu. U boleh amik kat situ. I keluar dulu ya, I mandi di tandas lain. So bolehlah kita berjemaah isyak bersama nanti.’ Kata Mal sambil tersenyum.

Di dalam tandas…….

‘Urghh…kenapa dengan aku ni?, panic semacam!. Malunya aku!!!!!. Apa aku nak buat ni?’ cakap Qis kepada dirinya sendiri.

‘Eh….lupa pulak aku nak ambil baju tidur…dah sibuk termalu tadi. Sampai terlupa apa yang perlu dibuat.’ Bebel Qis dalam hati.

Qis keluar menuju ke almari untuk memilh pakaian tidurnya. Tidak disangka hampir kesemua pakaian tidurnya singkat-singkat belaka. Malah ada pakaian yang terlebih seksi lagaknya!.

‘Ish…takkanlah aku tidur pakai macam ini dulu?, gilalah!’ kata Qis dalam hati. Secara tiba-tiba Qis teringat akan kata-kata Mal sewaktu mereka di panggung wayang itu.

tak perlulah u malu-malu untuk tonton cerita ni bersama dengan I, dan tak payahlah u nak blushing-blushing kita dah pernah lakukan lebih dari itu’.

Serta-merta wajahnya bertukar warna. ‘Ish….takkanlah apa yang Mal cakap tu….betul?. ya ALLAH malunya aku!’ cakap Qis dalam hati.

‘Macamanalah aku nak pakai kalau seksi macam ini?, eeeee….malu aku. Ni baju sampai nampak paha, ada pulak yang boleh nampak lurah kat depan. Dahtu ada yang labuh tapi jarang pula!. Aiyok….macamana ni….. Mak…tolongggggggggggggggggg……’ jerit Qis dalam hati.

Lantas Qis memlih baju yang paling tertutup antara semua jenis baju disitu. Baginya baju inilah yang paling ‘ok’ dari mana-mana baju tidur yang lain. Baju tidur ini paling kurang seksinya kerana baju ini singkat hanyalah sampai paras paha, tetapi atas bajunya menutup di bahagian dada. Dan terdapat kain jarang pada lengan panjang baju ini. Terdapat juga renda-renda kecil yang jarang pada bahagian hujung bawah baju itu, membuatkan ilusi kaki nampak lebih cantik.