BAB 20

Qis lantas menyarungkan telekungnya apabila kedengaran tapak kaki Mal yang kian hampir. Qis gugup memikirkan reaksi Mal apabila melihat pakaian tidurnya. Rasa gemuruh dan takut bercampur baur malah degupan jantung Qis kian laju.

Kedengaran buyi pintu dibuka. Degupan jantung Qis kian laju. ‘Arggh…asal aku takut semacam ni…eee…Qis relax…relax..cool okay…nanti dia ingat aku tak betul lak…aduyai…napa lak aku pergi admitted tadi yang aku pun suke kat die? Ha..tak pasal-pasal nanti aku kena bersedia pula jadi isteri dia..’ Qis mengeluh sendiri sambil duduk di atas sejadah menanti Mal untuk berjemaah bersama.

‘u…kenapa termenung tu?, I dah ready nak solat ni. Jom kita solat sama-sama ya’. Tegur Mal secara tiba-tiba memecahkan lamunanku.

Usai solat…….

Belumpum sempat Qis membuka telekungnya, dia diganggu dengan deringan telefon bimbitnya.

‘Fuh..selamat….aku…hehe sapalah penyelamat aku yang telefon ni. Haha..aku memang saje nak lambat-lambat buka telekeung ni. Malu oo pakai baju macam ni. Dahlah dengan Mal!, tak pernah aku pakai seksi-seksi bila ade orang lelaki ni.’. Cakap Qis dalam hati.

‘Helo, assalamualaikum…sapa ni?’

‘Waalaikummussalam, ni daddy la Qis. Tak kenal lagi ke suara daddy?’

‘la….bukan apalah daddy..ni line macam tak betul la. Jadi dengar suara daddy pun macam tersekat-sekat je…Daddy sihat?’

‘OH…daddy sihat je, rindu nak dengar suara Qis. Sebabtu daddy call ni.’

kalau

Qis tidak sedar perbualannya dengan daddynya telah berlarutan selama sejam setengah. Hmm..dalam diam ada sesorang yang memerhatikan gelagatnya. Siapa lagi kalau bukan Mal?.

‘Daddy…daddy? Daddy? Hello…hello….dad? r u still there? Dad….????’ Qis cuba mendengar di talian jika tiba-tiba suara ayahnya kembali ada. Tiba-tiba telefon bimbitnya disambar Mal, Qis terkejut.

‘Apa….’ Belumpum sempat Qis menghabiskan kata-katanya. Mal telahpun mengucup bibirnya lama. Beralih pula keleher gebu Qis. Mal mencium segenap inci lehernya. Qis kaget. Tindakan Mal membuatkan dia terdiam, dan terkaku sebentar.

‘Mal…’

‘Shh….. I love you Qis…I love you so much’ bisik Mal perlahan sambil terus mengucup lehernya.

‘Mal…i….’

‘Qis…I want u back. I want u to be my wife again. I want our life to like before. U fahamkan Qis?’ Soal Mal secara tiba-tiba apabila aku kerap memanggil namanya dan cuba untuk menolak badannya.

Qis hanya diam….dia berfikir sejenak. ‘ Sampai bilakah aku perlu lari dari perasaanku?, lari dari kenytaan ni….lari dari tanggungjawab….dan lari dari situasi yang ingin aku elakkan. Masalahnya sampai bila ia akan bertahan?. Aku tahu ia tidak akan bertahan. Dan aku tahu jalan pernyelesaiannya. Aku perlu berdepan.

Qis kemudian mengganguk menandakan dia faham apa yang diakatakan oleh Mal. Mal tersenyum dengan jawapan yang diberi. Terasa seperti dirinya berada di awangan. Terasa susah untuknya kembali ke realiti. Berada bersama dengan Qis membuatkan dunianya seperti berada dalam khayalan. Arghh..hanya berada bersama dengannya membuatkan aku lupa seketika dengan dunia.

Tiba-tiba lamunanya terhenti apabila tiba-tiba Qis memeluknya dan mencium bibirnya lama. Mal teekejut. Belum pernah selama Qis hilang ingatan Qis memberikan layanan mesra terhadapnya. Mal bahagia. Mal mengucup kembali bibirnya dan memeluk Qis erat.

Mal berbisik perlahan sambil membaca doa. Lalu dia memeluk Qis erat.

بِاسْمِ اللَّهِ اللَّهُمَّ جَنِّبْنَا الشَّيْطَانَ وَجَنِّبْ الشَّيْطَانَ مَا رَزَقْتَنَا

Maksudnya: “Dengan nama Allah, Ya Allah, jauhkanlah Syaitan daripada kami dan jauhkanlah Syaitan daripada apa yang Engkau berikan kepada kami (anak)”.

p/s - sorry sbb lambt masukkan n3 terbaru ni...eer..snanya ktorng pun x tau nak buat macamane...pikir lamalah nk buat bab ni..perghh..bab ni la yg paling ssh takat ni. Sorry kalau tak best >.<". But hope u all enjoy it. Hv a nice day.